Fiziskās aktivitātes aizņemtā dienas ritmā

velosipēdi bikko.lv lvJa ikdienā nenodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm, tev noteikti pa rokai ir vairāki vērā ņemami argumenti, kāpēc tā. Visbiežāk sastopamie aizbildinājumi ir laika trūkums un nogurums – pēc darbadienas tu jūti izteiktu nespēku un sapņo vien par laisku vakaru dīvānā, bez tam vēl jau jāpaspēj paveikt visi ikdienas darbi un pienākumi. Kad tad, lai atpūšas? Patiesībā iekļaut nedaudz sporta savā saspringtajā dienā nav nemaz tik sarežģīti. Turklāt, to paveicot, ne vien radīsi papildu enerģiju, bet arī ievērojami uzlabosi savu veselību un pašsajūtu.

Lai gan varētu šķist, ka no pāris minūtēm fizisko aktivitāšu tāpat nav it nekāda labuma, tā nebūt nav. Veicot nelielu daudzumu vingrojumu visas dienas garumā, tu tāpat atbrīvosies no liekām kalorijām, uzlabosi fizisko formu, stiprināsi ķermeni, attīstīsi lokanību un gūsi virni citu priekšrocību, kas ilgtermiņā noteikti sniegs rezultātu. Pamēģini padomāt par savu ikdienas režīmu un saskati tos brīžus, kuros bez bažām vari iekļaut nedaudz sporta!

Ja ikdienas gaitās dodies ar auto vai sabiedrisko transportu, apsver alternatīvas! Iespējams, ka noteiktu ceļa posmu tu vari iet kājām. Pat desmit minūtes mērenas intensitātes pastaigas spēs uzlabot tavu noskaņojumu, veicināt sirdsdarbību un aktivizēt vielmaiņu. Izejot no mājām, vienmēr dod priekšroku ērtiem apaviem. Tā augsti papēži vai ciešas kurpes neradīs nekādus šķēršļus, ja gadīsies kas neparedzēts – uz noteikto vietu varēsi doties iešus. Vēl veiksmīgāks risinājums būs velosipēds. Ar divriteni varēsi droši un operatīvi nokļūt galamērķī, turklāt pa ceļam būsi veicis pilnu ķermeņa treniņu. Ja tev vēl nav sava braucamrīka, aplūko velo veikalu piedāvājumus. Pirms aktīvās sezonas vairākas tirdzniecības vietas, piemēram, Bikko velo veikals internetā, piedāvā patīkamas atlaides.

Ja iespējams stāvēt, nesēdi! Atceries šo nosacījumu visas dienas garumā un pēc iespējas vairāk liec lietā. Stāvi sabiedriskajā transportā, pļāpājos ar kolēģiem vai ieturot maltīti netālajā ēdnīcā. Celies kājās, runājot pa tālruni vai malkojot ikrīta kafijas tasi. Godprātīgi pildot šo vienkāršo nosacījumu, tu dienas laikā būsi patērējis līdz pat 25% vairāk kaloriju nekā ierasts.

Ja tavā darbavietā nav pārlieku stingrs režīms, izmanto brīvos brīžos īsām vingrojumu sesijām. Kārtīgi izstaipies, gaidot, kamēr tiks izdrukāts līgums, paskrien uz vietas, gaidot atbildi uz tālruņa zvanu vai veic pietupienus, kamēr žāvē rokas labierīcībās. Izpēti internetā atrodamās pamācības un noskaidro, kuri vingrojumi sniegs vislielāko efektu īsā laika posmā.

Aizmirsti par liftu! Ja vien iespējams, izmanto kāpnes. Pat tad, ja tava darbavieta atrodas sestajā stāvā, neslinko un veic visu garo ceļu kājām. Kāpšana ir lielisks vingrinājums, kas ļaus efektīvi trenēt ne tikai kāju, bet arī vēdera muskuļus, stiprinot locītavas un uzlabojot sirdsdarbību un elpošanas sistēmas darbu.

Ja visu dienu sēdi pie darbagalda, reizi stundā piecelties un velti trīs minūtes vingrojumiem. Arī sēžot uz vietas, iespējams veikt vēdera un sēžas muskulatūras sasprindzināšanas vingrinājumus. Ja esi radis dzert kafiju, atvēli šo laiku fiziskajām aktivitātēm. Sportošanas laikā izstrādātie laimes hormoni spēs nevainojami aizstāt kofeīnu, sniedzot tev mundrumu visai atlikušajai dienai!