Auto zīmoli sociālajos tīklos – 3 interesantākie konti

auto sociālie kontiMūsdienu reklāmas industrijas budžeti sadalās ne tikai ierastajos reklāmas kanālos kā televīzija, drukātie mediji un radio, bet arī digitāli mediji, kas bieži vien ieņem vislielāko lomu uzņēmuma atpazīšanas veidošanā. 

Automašīnu zīmoli savas vizualizācijas pēdējos gados arvien radošāk un radošāk veido tieši sociālajiem kontiem, pārsvarā tie ir Facebook, Instagram un Youtube. 

Mūsdienu mārketinga profesionāļi ļoti labi apzinās, ka ar klasisku reklāmu veidošanu zīmola popularitātei vien nepietiks, tāpēc tiek ieguldīts daudz finanšu un radošu ideju satura radīšanai tieši sociālajiem tīkliem.

Auto zīmolu pārstāvji iet dažādus ceļus, citi saturu veido, atrādot vizuāli pievilcīgus un baudāmus materiālus, citi iet sociāli atbildīgu ceļu, runājot par svarīgām globālām vai ģimeniskām aktualitātēm, turpretim citi iet humora ceļu. 

 

Šajā rakstā apskatīsim trīs lielākos auto ražotāju sociālos kontus, to komunikāciju ar lietotājiem un izcelsim, kas tieši tajos ir interesants tā lietotājiem. 

sociālie medijiBMW sociālajos tīklos

BMW savā galvenajā Facebook lapā ir ar vairāk nekā 20 miljoniem sekotāju, kurus viņi izklaidē, katru dienu piedāvājot saturu, ne tikai ar dažādiem kārdinošiem automašīnu attēliem, bet ar video saturu un vērtīgiem padomiem. 

 

Lietotāju iesaiste

Starpcitu, BMW ir savā laikā arī noorganizējuši sekotājiem video konkursu, kurš norisinājās gan YouTube kanālā, gan Facebook.com, turpretim Twitter kontu BMW izmantoja, kad plānoja izdot BMW trešo sēriju, aicinot sekotājus ierakstīt sešu sekunžu garu, radošu video, tādejādi radot ne tikai lietotāju pašu iesaisti, bet arī virālu saturu, kas praktiski neko neizmaksā mārketinga budžetā. 

BMW saturā ļoti daudz izmanto tieši video, tādejādi kā kanālu izmanto arī YouTube.com, kurus statēģiski arī var izmantot Facebook konta saturā. 

 

Lojāli zīmola fani

BMW sociālo tīklu lapas starptautiski tiek minētas kā veiksmīgi zīmoli, kuri saņem ļoti labas sekotāju integrācijas, proti, katrs attēls vai video, ko uzņēmums ievieto, saņem lielu atsaucību ar “like”, “komentāriem” vai “share” jeb dalīšanos savā profilā. Piemēram, ievietojot vienu attēlu savā profilā, viņi saņem vidēji ap 50 000 “like” jeb “patīk”, kas ir daudz vairāk nekā Red Bull vai citām automašīnu zīmolu lapām.  

Sociālo tīklu mārketingua speciālisti visā pasaulē ir pētījuši šo ietekmi, jo BMW lapas uzturētāji īpaši daudz necenšas atbildēt uz komentāriem, kas ir zem attēliem vai video, kas varētu nozīmēt, ka šī automašīnas marka ir ar ļoti lojāliem sekotājiem jeb faniem. 

 

Dažādi kanāli un radoša pieeja

BMW sociālo tīklu kvalitātes latiņa ir augsta arī tāpēc, ka viņi labprāt izmanto dažādas papildu lietotnes un funkcijas sociālo tīklu lapu piedāvājumā, piemēram, viņi izmanto lietotni Worldwide, Imprint, BMW TV un citas, ko var izmantot jebkura lapa, tomēr bieži vien tas prasa papildu resursu, tādejādi atstājot šīs iespējas novārtā. 

Viens no šo lietotņu labākajiem rīkiem ir iespēja noorganizēt testa braucienu, ko izmanto tūkstošiem cilvēku visā pasaulē. 

 

Mercedes-Benz sociālie konti

Mercedes-Benz ir viena no presižākajām un stabilākajām ražotnēm pasaulē, kuras stratēģija iet roku rokā ar kvalitatīvu sekotāju un auditorijas piesaisti arī sociālajos kontos. 

Regulārs, daudzveidīgs un biežs saturs

Mercedes-Benz sociālos kontus izmanto, sadalot tos reģionāli un vedot uz kopējo jeb galveno fanu lapu. Lapa tiek uzturēta ar stabilu, kvalitatīvu un elegantu saturu, kas pieturas pie vērtībām un gaumes. Ir vērts piebilst, ka lapā jauns saturs tiek ievietots vidēji 2-3 reizes dienā, dodot sajūtu, ka sekotājam informācijas pieejamība lapā būs dažāda, bieža un regulāra. 

 

Influenceru iesaiste

Lapā bieži ir tiešraides video, daudz attēli un video klipi. Viņi dalās ar jauniem izaicinājumiem, jaunatklājumiem un saturu, kas veicina lojālu zīmola vērtību saglabāšanu. Būtiski – sava zīmola popularizēšanai tiek izmantoti arī influenceri no sporta aprindām, tādejādi veicinot arī savu saturu ar spēcīgām personībām.

 

iesaisteToyota sociālie konti

Jau no pirmsākumiem Toyota komunicē ar saviem lietotājiem ar sociālo mediju kampaņām, tādejādi skaidri zinot, kas ir viņu klients un patērētājs. 

 

Saikne ar vidusmēra publiku

Toyota savā saturā izmanto cilvēcīgumu un vienkāršību, radot sociālus projektus un materiālus, tādejādi piesaistot vidusmēra publiku. Veidojot šādu saturu, viņu lietotāji labprāt dalās ar to savos profilos un kļūst līdzjūtīgi, saprotoši un veicina labestību. Toyota parāda, ka viņus uztrauc un rūp pati sabiedrība, ne tikai savu automašīnu pārdošana. 

Sociālajos tīklos Toyota regulāri arī aicina uzdot sev svarīgus jautājumus, pievienot savas fotogrāfijas un labprāt komunicē ar savu patērētāju. 

Toyota kā savu sociālo tīklu kanālu izmanto arī Pinterest, veidojot tur konkursus un izvietojot skaistas bildes. 

 

Labdarība

Toyota ik pa laikam rada arī kampaņas, kurās dāvina automašīnas bez maksas dažādām bezpeļņas organizācijām, iesaistot sabiedrību balsot par tām, lai izlemtu, kam tās ir visnepieciešamākās. 

 

Apskatot dažādo un interesanto auto ražotāju piedāvāto saturu, apdomā, vai Tava auto apdrošināšana ir “darba kārtībā”. Lai izvēlētos sev izdevīgāko un piemērotāko OCTA polisi, izmanto OCTA kalkulatoru – šeit.